Pages

På tværke!

søndag 1. juli 2012

Noen dager går ting bare ikke som de skal. I dag var en sånn dag! 
Lille trollet sto opp (alt) for tidlig, men ville ikke ha frokost. Mat alle andre steder enn i munnen. Hun ville ikke leke og ikke se på barne-tv, bare klenge og henge i mammas bein. Hun ville ikke kose på fanget, heller ikke lese bok. Bare gi (høylytt) uttrykk for at hun ikke likte tingenes tilstand. I et lite, rolig, øyeblikk forsøkte jeg å gjøre noe med kaoset som regjerte på kjøkkenet. Glemte i forvildelesen at jeg hadde satt fra meg en kaffekopp i vinduskarmen. Kaffen var heldigvis blitt kald, for hvem har tid til å drikke kaffe... Lille trollet var ikke sen om å få fatt i den,  ergo kaffe i hele sofaen! Jeg forsøkte (fortvilet) å skure vekk flekkene, men det sofatrekket må nok sendes på rens. Kjeftet på lille trollet. Lille trollet ble lei seg  hysterisk, jeg fikk veldig dårlig samvittighet. 
Ikke lett alltid!


Her er hun, urokråka mi, etter at fikk roet seg litt. Jeg fikk litt vondt i mammahjertet fordi jeg ble så sint. Da er det godt med en klem og litt kos. Og heldigvis er ingen av oss langsinte. Det går jo strengt tatt ikke ann å være sint lenge på dette nydelige vesenet. Bare se på det blikket!

Dagen ble heldigvis bedre etterhvert, men jeg klarte (helt på egenhånd) å gjøre det litt mer trøblete for meg selv enn jeg strengt tatt trengte. Dro til byen for å gjøre noen ærend, låste meg ute (hersens smekklås). Glemte to av tingene jeg måtte kjøpe, måtte ut en tur til. Fikk eggeplomme i eggehviten da jeg skulle lage marengs, måtte begynne på nytt! Herlighet en dag. Ting gikk rett og slett på tverke! Men nå har kveldsroen sunket seg, og jeg nyter et glass (fortjent) rødvin. 
Blir nok ingen sen kveld, trenger litt hvile:)

*klem*

1 kommentar:

  1. oi ja ting går ikke alltid like lett;) å en liten en i vranglås er neimen ikke altid god å forstå seg på.. men jammen er de ikke like skjønne uanz:) det fine er at tida går og dårlige dager og episoder varer ikke så lenge i det lange løpet;)
    håper du/ dere får en ekstra fin mandag da:)
    klem fra june:)

    SvarSlett

Proudly designed by Mlekoshi pixel perfect web designs